miercuri, 23 ianuarie 2008

Arta si Consumerism





Mesajele urbanului in degradare in fotografiile facute de Ion Dumitriu in anii 1975-1978 la groapa de gunoi din Giulesti. Cutii goale de conserve se ridica spre cer in gramezi construite de familiile de tigani platiti cu ziua sa sorteze gunoiul. Litere de vopsea pe ambalaje de tabla. Litere de vopsea pe masinile de gunoi indeamna la mentinerea curateniei. In fonturi naive vechi de 40 de ani. Un pic mai incolo, ce a mai ramas din Manastirea Chiajna construita la sfarsitul secolului 18 si daramata de tunurile turcesti. Zidurile ei groase de 2 metri, pe care nimeni nu a mai dorit sa le restaureze, domina peisajul descompunerii iar azi se ofera celor cativa originali fac alpinism.

marți, 22 ianuarie 2008

Marca din viata mea

La inceputul lui 2007 scriam in Jurnalul despre ce va insemna implicarea sociala a marcilor in acel an. Despre complicatul adaptat pe romaneste CSR / RSC – Responsabilitate Sociala Corporatista. Mi-a raspuns Luminita Oprea, autoarea primei carti de responsabilitate sociala scrisa la noi si om implicat cu pasiune in proiecte care au reusit sa atraga interesul si participarea “importantelor” ministere si comitzii oficiale. Ma refer la faptul ca manualul din cadrul proiectului gandit si coordonat de ea pentru Holcim, “Creeaza-ti mediul”, a devenit materie optionala in cateva zeci de scoli. Mi-au mai raspuns Dragos Dehelean om de CSR prin Selenis si blogul personal si Dana Oancea coordonator al proiectelor CSR Romania. Toti erau optimisti privind evolutia acestui tip de evenimente in 2007. Dar ce crede comunitatea ? Cel putin cea din online ? Selenis a incercat sa raspunda.

Selenis
Selenis are si la inceputul acestui an o initiativa legata de CSR. De data asta, in cadrul programului ResponsabilitateSociala.ro, a cerut parerea bloggerilor romani despre cele mai responsabile companii. Rezultatul cercetarii ce a implicat 54 de bloggeri se poate citi

aici : :
www.responsabilitatesociala.ro/bilant-2007 .

Responsabilitatea si castigul
Se stie ca marcile castiga din asta. Scapa de niste taxe. Castiga imagine. Simpatie. Simpatia inseamna vanzari mai mari. Ar trebui atunci sa aiba .. responsabilitatea si decenta de a iesi in mijlocul comunitatii cu actiuni care sa insemne castig real si pe termen lung pentru oameni.
Intr-un moment in care institutiile autorizate sa faca ceva se zbat intr-o lamentabila confuzie sau sunt de-a dreptul inerte, este sansa marcilor de a face ceva, de a se transforma intr-un motor de progres social. De a intra in viata noastra. Pentru a construi impreuna. Trebuie actiune pentru a-i putea urma selectia.
A propos. Ce mai fac marcile din viata voastra ?

luni, 21 ianuarie 2008

briza de Mediterana


editia de anul acesta a Festivalului de Publicitate Cannes Lions se va desfasura in perioada 15 - 21 iunie. perioada de inregistrare a delegatilor vor incepe la 31 ianuarie la : http://list.canneslions.com/t/44470/5748976/637/0/
47 de seminarii, 25 de workshopuri pe media, productie, creativitate publicitara, expozitii de printuri si vizionari de spoturi din toata lumea, party-uri si networking de industrie la un pas de Mediterana