vineri, 15 februarie 2008

Firesc despre business



In prezent Country Manager la Spin Communication Romania, sucursala a agentiei grecesti cu acelasi nume, Ruxi Florea are in spate o experienta de opt ani, in PR. S-a format si a lucrat in agentii de referinta ca : Vitrina Advertising, Graffiti BBDO, Saatchi&Saatchi Public Relations, Image Promotions si Lowe Public Relations. A lucrat pe proiecte ale Ursus, Toyota, Red Cell /141, Arctic, Coca-Cola, Timisoreana, GSK, Electrolux.






E’s : Ce inseamna, profesional vorbind plecarea ta de la Lowe PR ?

Ruxandra : Am plecat de la Lowe PR, de fapt. Si am facut-o ca sa-mi demonstrez mie si lumii ca pot sa ma descurc si daca sunt lasata singura, fara un grup puternic in spate si fara o echipa care sa sara in ajutor oricand ai nevoie. Am facut un pas inainte, de teama ca daca nu-l voi face, n-o sa mai pot trai in pace cu mine. Mai bine sa incerc decat sa raman pe loc si sa ma intreb “what if”.
Eram curioasa. Curiozitatea m-a manat sa fac si toate schimbarile pe care le-ai vazut mai sus, in cv-ul meu. Sunt oameni care stau 5-6 ani intr-un loc si apoi fac o miscare strategica inteligenta. Eu am fost mereu mai impulsiva. Am facut ce imi venea sa fac si gaseam mai apoi explicatia rationala. Caci, da, ma ghidez de cele mai multe ori dupa instinct. Intr-adevar, cu cat imbatraneamJ ... stiu ca ti se pare o copilarie sa spun asta, dar chiar simt ca au trecut anii. Mai e putin si se fac 10 ani de cand am terminat facultatea! Si stii, azi de dimineata eram la romtelecom, voiam sa cumpar un modem wireless si fata de acolo m-a intrebat daca am 18 ani!!!!:)))) Am inchis paranteza. Asadar, cu cat dobandeam mai multa experienta, ca sa folosesc un eufemism, incercam sa contrabalansez instinctul cu rationalul. Dar cred ca tot cel dintai primeaza!

E’s : De ce ai simtit nevoia sa faci aceasta schimbare ?
Ruxandra : Pentru ca, asa cum spuneam mai sus, ma impinge din spate un suflu bovarian (de la madame bovary a lui flaubert). Asta mi-a spus lucian georgescu cand am vrut sa plec din graffiti. Si am tinut minte, in incercarea de a-(m)i dovedi ca impulsul asta e unul constructiv. Ca e progres. Uitandu-ma acum in urma, cred ca am facut bine ce am facut.

E’s : Ce faci acum la Spin ? Cum ti se pare ? Care este diferenta intre cele doua tipuri de job-uri ( ce ai facut inainte/ ce faci acum )?

Ruxandra : Functia e pompoasa: country manager. Adica manage-uiesc o mica taraJ e ciudat: am plecat dintr-o firma mare, unde eram un om printre altii, o functie relativ mica si acum sunt un om mare intr-o firma mica. Asta schimba totul. Perceptia mea asupra lumii si viceversa. E mai greu decat inainte. Pentru ca, inainte de toate, trebuie sa conving, trebuie sa demonstrez ca pot.
Cea mai importanta schimbare tine de partea administrativa/organizatorica. La Lowe exista un sistem la care trebuia sa aderi. Aici, sistemul trebuie inventat. Din fericire, suntem o firma indeajuns de mica in acest moment incat sa am in vedere nu numai new business si identitate de firma, dar si cash-flow, plati, contabilitate, angajari, evaluari, salarii etc.
Colegii mei din Grecia ma ajuta, imi ofera tot suportul, atat in ceea ce priveste clientii, cat si gestionarea interna.

E’s : Imi poti povesti despre un moment foarte critic in derularea unui proiect, pe care tu si echipa din care faceai parte l-ati avut de depasit ?

Ruxandra : O-ho! Momente critice au fost destule. In toate agentiile pe unde am fost. Primul, insa, cred ca a fost conferinta de presa organizata pentru lansarea unui festival de moda ce se numea East on Catwalk, prin 2000, si care isi propunea sa stranga bani pentru a-I dona mai apoi pentru numaistiu ce cauze nobile. La conferinta asta a venit Catherine Deneuve, care trebuia sa fie ambasadoarea evenimentului, si a asistat neputincioasa la o cearta pur neaosa intre cativa creatori de moda romani. Un haos. A fost momentul in care gandirea pozitiva a lui Radu Florescu mi s-a parut o mana cerasca. El era singurul calm si ne spunea “it’s ok, guys; everything will be just fine.” Si asa a fost pana la urma.
Situatiile de criza sunt momentele in care echipa isi spune cuvantul. Cu cat functioneaza mai bine, ca un tot unitar, cu atat reactia e mai prompta si rezultatul mai bun.

Echipa Spin nu s-a lovit inca de o situatie de acest fel.

E’s : Un moment amuzant sau in care v-ati simtit ca niste invingatori ?

Ruxandra : Sa ma gandesc... Anul trecut, la finalul conferintei de presa ce anunta deschiderea showroom-ului Upground, unul din clientii nostri. Ioana, marketing managerul lor, a venit la mine cu o rama in care erau mai multe poze cu noi si un textulet tare dargut: “draga spin, suntem primul vostru client, iar voi sunteti primul furnizor care ne-a facut fericiti. Va multumim pentru un inceput frumos. Acum stim ca pornim la un drum lung impreuna!” A fost o senzatie extraordinara.


E’s : Cum abordezi din noua pozitie lucrul cu potentialii clienti ?

Ruxandra : In cateva cuvinte:
1. Vreau sa inteleg de ce au nevoie, cum ii pot ajuta. Pun multe intrebari.
2. Imi propun sa cunosc oamenii cat mai bine, sa sparg gheata relatiei client-agentie
3. Sa imbin o solutie strategic corecta cu imginatie
nu in ultimul rand, sa implementam cat mai corect si in deadline ceea ce am agreat

marți, 12 februarie 2008

Contrapunto, no 1 la AdPrint 08




Agentia : Contrapunto, Spania

Echipa : Antonio Montero, Carlos Jorge, Felix del Valle

Campania : Against Death Penalty
Printuri : Hanging, Stoning, Firing



Colaj vizual , colaj temporal. Mai exista tari in care pedeapsa cu moartea nu a fost abolita. Super solutie vizuala. Meritul campaniei celor de la Contrapunto este cu atat mai mare cu cat sectiunea la care au castigat ( Public Services/ Social Welfare) au intrat in competitie cu alte 6 nominalizari.

Cel mai bun print a dus in Spania "The Rock Angel"

Agentia : Contrapunto, Spania
Echipa : Antonio Montero, Fernando Galindo, Jose Ma Cornejo
Print : Smart ECO
Lucrari : Field, Forest, Stones

Smart, so environnement friendly







printuri romanesti premiate la AdPrint



Saatchi&Saatchi - Romania

Print :1961
Executii : Woman, Man, Boy



Look vintage & stylish pentru un produs a carui comunicare a insistat mai ales pe eficienta. Printurile adauga traditia la paleta de valori ale brandului.

printuri romanesti premiate la AdPrint







Print de la Grey Bucuresti

Echipa : Nem Tudom (:D )
One Drop - sigurul nominalizat si premiat la sectiunea Home Maintenance

"one single drop for a sea of plates" - sloganul si vizualul diafan scot reclamele la detergentii de vase dintr-un previzibil imbacsit..

un lirism perfect functional

luni, 11 februarie 2008

printuri romanesti premiate la AdPrint - Graffiti BBDO 2


Graffiti BBDO -Reloaded



echipa 2 : Mihai Gongu - copywriter, Alina Zaharescu - art director

campanie : history in brief


printuri : Iwo Jima, Tien An Men, J.F.K.


campania a avut copiile sale chiar printre lucrarile romanesti inscrise la Brasov
desi ambele mi se par reusite, mi s-a parut oarecum redundanta decizia juriului de a premia doua campanii care au mers pe aceeasi solutie vizuala (grafica minimalista/desen naiv).. asta poate si pentru ca la categoria ei, media promotion, history in brief a fost singura nominalizata

printuri romanesti premiate la AdPrint - Graffiti BBDO 1



Printurile castigatoare de la Graffiti BBDO

1. echipa Dan Stanescu- copywriter si Cosmin Stanescu -art director

campania : Urbanized Culture

executii : Munch, Picasso, Van Gogh
o abordare interesanta a publicului tinta prin referinta si provocare culturala intr-o grafica neconventionala si ironica...savuros, ce mai.. ori cool ?