marți, 22 ianuarie 2008

Marca din viata mea

La inceputul lui 2007 scriam in Jurnalul despre ce va insemna implicarea sociala a marcilor in acel an. Despre complicatul adaptat pe romaneste CSR / RSC – Responsabilitate Sociala Corporatista. Mi-a raspuns Luminita Oprea, autoarea primei carti de responsabilitate sociala scrisa la noi si om implicat cu pasiune in proiecte care au reusit sa atraga interesul si participarea “importantelor” ministere si comitzii oficiale. Ma refer la faptul ca manualul din cadrul proiectului gandit si coordonat de ea pentru Holcim, “Creeaza-ti mediul”, a devenit materie optionala in cateva zeci de scoli. Mi-au mai raspuns Dragos Dehelean om de CSR prin Selenis si blogul personal si Dana Oancea coordonator al proiectelor CSR Romania. Toti erau optimisti privind evolutia acestui tip de evenimente in 2007. Dar ce crede comunitatea ? Cel putin cea din online ? Selenis a incercat sa raspunda.

Selenis
Selenis are si la inceputul acestui an o initiativa legata de CSR. De data asta, in cadrul programului ResponsabilitateSociala.ro, a cerut parerea bloggerilor romani despre cele mai responsabile companii. Rezultatul cercetarii ce a implicat 54 de bloggeri se poate citi

aici : :
www.responsabilitatesociala.ro/bilant-2007 .

Responsabilitatea si castigul
Se stie ca marcile castiga din asta. Scapa de niste taxe. Castiga imagine. Simpatie. Simpatia inseamna vanzari mai mari. Ar trebui atunci sa aiba .. responsabilitatea si decenta de a iesi in mijlocul comunitatii cu actiuni care sa insemne castig real si pe termen lung pentru oameni.
Intr-un moment in care institutiile autorizate sa faca ceva se zbat intr-o lamentabila confuzie sau sunt de-a dreptul inerte, este sansa marcilor de a face ceva, de a se transforma intr-un motor de progres social. De a intra in viata noastra. Pentru a construi impreuna. Trebuie actiune pentru a-i putea urma selectia.
A propos. Ce mai fac marcile din viata voastra ?

Un comentariu:

Mihnea spunea...

Hai ca initiativa celor de la Selenis de a le cere parerea bloggerilor e probabil ideea anului in materie de feedback realist si coerent pentru actiunile de CSR din Romania (si toti au stat cu ochii pe pareri). Parca trend-ul asta de responsabilitate sociala incepe sa devina credibil...