vineri, 8 august 2008

peste 12 minute pe ora, pentru alte forme de publicitate decat spotul

Publicitatea TV poate depãºi limita celor 12 minute pe orã, dacã nu are forma "spotului"

BUCUREªTI, 8 aug (MEDIAFAX) - Publicitatea TV poate depãºi limita de maxim 12 minute pe orã impusã de legislaþia europeanã, dacã nu este difuzatã sub forma "spotului publicitar", ci a telepromovãrii, sponsorizãrii, teleshopping-ului ºi plasãrii de produse, transmite Asociaþia Românã de Comunicaþii Audiovizuale (ARCA).
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, ARCA citeazã punctul de vedere al Directoratului "Audiovizual, Media, Internet" al Comisiei Europene.
"Oficiali ai Comisiei Europene au precizat recent cã «pentru acele forme de publicitate televizatã de alt tip decât spotul publicitar nu existã nici o limitã de duratã orarã». Celebra regulã «maxim 12 minute pe orã de publicitate» este astfel detronatã din postura de reper absolut ºi nu mai are putere asupra formelor de publicitate care nu întrerup programele ci se integreazã acestora (telepromovarea, teleshopping-ul, sponsorizarea, plasarea de produse)", spune ARCA.
În luna martie, George Chiriþã, directorul Asociaþiei Române de Comunicaþii Audiovizuale (ARCA), a solicitat Comisiei Europene un punct de vedere în raport cu o argumentaþie care susþine existenþa unor excepþii de la limita orarã a celor 12 minute, tezã bazatã pe ideea cã, dacã nu ar exista excepþii, atunci limita de duratã orarã ar deveni, prin cumulare, limitã zilnicã. Totuºi, acest lucru este abrogat de noua Directivã.
"Recent, sub semnãtura domnului Gregory Paulger, directorul Directoratului «Audiovizual, Media, Internet» al Comisiei Europene, a fost transmis punctul de vedere solictat, care confirmã teza amintitã ºi aduce precizãri suplimentare. Astfel, rãspunsul domnului Paulger precizeazã textual cã formele de publicitate care nu au forma spotului publicitar nu se supun unei limite de duratã orarã. Între acestea se numãrã telepromovarea, sponsorizarea, teleshopping-ul ºi plasarea de produse, sau, în general, ceea ce este denumit sub expresia «alte forme de publicitate» (decât spotul publicitar)", spune ARCA.
Asociaþia presupune cã acestã abordare "va deschide calea spre apariþia de noi forme de publicitate non-spot, sub stimulentul nerestricþionãrii duratei lor".
ARCA spune cã precizãrile lui Gregory Paulger sunt fãcute "sub rezerva cã ele reprezintã punctul de vedere al unor departamente ale Comisiei ºi nu angajeazã Comisia Europeanã ca atare". Astfel, numai Curtea Europeanã de Justiþie are competenþa finalã pentru interpretarea dreptului comunitar.
Asociaþia considerã cã scrisoarea lui Gregory Paulger va avea "o maximã importanþã" pentru procesul de transpunere a noii Directive în legislaþia statelor membre ale Uniunii, printre care ºi proiectul noii Legi a audiovizualului, aflat în prezent pe traseul legislativ.
Parlamentul European a adoptat, la sfârºitul lui 2007, Audiovisual Media Services Directive - Directiva privind serviciile media audiovizuale. Noile prevederi legislative, reunite în cadrul Directivei, le actualizeazã pe cele incluse în cadrul Directivei Televiziunea Fãrã Frontiere, adoptatã în 1997, pentru a lua în calcul dezvoltarea tehnologiilor audiovizuale ºi de publicitate. Ele se vor aplica ºi "serviciilor de tip TV", cum ar fi programele TV transmise prin streamuri online, dar nu ºi site-urilor private.
Potrivit noilor reglementãri aprobate de Parlamentul European, pauzele publicitare vor fi autorizate la fiecare 30 minute în timpul filmelor TV, operelor cinematografice ºi al programelor de ºtiri. În programele pentru copii, pauzele comerciale nu sunt permise decât dacã durata emisiunii este mai mare de 30 de minute. Documentul nu prevede reguli de inserare a publicitãþii în programe precum serialele. În plus, directiva prevede cã durata maximã alocatã într-o orã programelor comerciale nu trebuie sã depãºeascã 12 minute.
Audiovisual Media Services Directive cere statelor membre ale UE ºi Comisiei Europene sã încurajeze providerii de servicii media sã dezvolte coduri de conduitã privind publicitatea pentru copii, pentru a se putea evita spoturile publicitare care îi pot afecta pe aceºtia, cum ar fi cele pentru alimentele nesãnãtoase.
România ar trebui sã încheie procesul de digitalizare pânã în 2012, potrivit reglementãrilor europene.
(sursa MEDIAFAX)

Niciun comentariu: